26 – 29 липня 2016 року відбулися стратегічні консультації учасників дослідницького проекту «Посилення реформ вищої освіти в країнах Східного партнерства» за участю дослідників трансформаційних процесів у вищих школах України, Республіки Білорусь та Республіки Вірменія.

Однією з найбільш цікавих і таких, що дозволяє використати «панорамне бачення», є порівняльна перспектива. Саме з використанням цього підходу кілька груп дослідників трансформаційних процесів у вищих школах України, Республіки Білорусь та Республіки Вірменія ініціювали дослідницький проект «Посилення реформ вищої освіти в країнах Східного партнерства». Цей проект навесні 2016 року було підтримано Секретаріатом Форуму громадянського суспільства Східного партнерства.
Одним з ключових компонентів проекту стало проведення наприкінці липня цього року стратегічних консультацій всіх учасників у форматі організаційно-діяльнісної гри в м.Єреван. Головна тема консультацій була визначена як «Реформа вищої освіти в світлі Болонського процесу: можливості, перешкоди, контекст». З використанням відомої технології таких ігор було сформовано чотири групи, які сконцентрували свою увагу на таких аспектах як вплив ринку, значення традицій та інновацій, формування інститутів та норм, сутність сучасного розуміння університету в процесі модернізації української, білоруської, вірменської національних освітніх систем.
Активний аналіз в поєднанні з жвавими, а часами і гарячими дискусіями дозволив виокремити те, що є спільним у тенденціях перебудови наших освітніх систем, окреслив межі того смислового поля, в якому має сенс продовжити аналітичну роботу, зафіксував різноманітність традицій, підходів та методологій дослідження феноменів академічного простору.
Для українських учасників дуже приємною стала увага представників професійних спільнот інших країн Східного партнерства до вітчизняної практики активного реформування вищої освіти, їх бажання реально зрозуміти проблеми, що виникають в ході імплементації нового закону України «Про вищу освіту» (2014 р.)
Наступним кроком спільної проектної роботи стане розробка рекомендацій для різних груп стейкхолдерів із взаємного запровадження кращих національних практик, моделей та механізмів відповіді на посталі виклики модернізації.
Наприкінці вересня має відбутися експертний семінар, на якому буде обговорено найбільш цікаві результати проекту та перспективи подальшого аналітичного дослідження існуючих національних практик. Підсумкова презентація здобутків проекту буде проведена в листопаді 2016 року на щорічній Асамблеї Форуму громадянського суспільства Східного партнерства.

С наилучшими пожеланиями,
Т.Фиников.

Події

9-10 грудня 2016 року
Міжнародний фонд досліджень освітньої політики, факультет «Artes Liberales» Варшавського університету спільно з Радою молодих учених при Міністерстві освіти і науки України, Полтавською міською радою на базі Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка 9-10 грудня 2016 року провели Міжнародний семінар «Інноваційний університет і лідерство: сучасні виклики, концепти, моделі», участь у якому взяло понад 50 представників провідних вищих навчальних закладів і наукових установ із 20 регіонів України та Польщі.

Відео »

Загалом в період з 1 вересня по 10 жовтня 2016 року Міжнародним благодійним Фондом «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики» спільно з представниками Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP) Американських Рад з міжнародної освіти в навчальних закладах міст Суми, Харків, Луцьк, Тернопіль, Львів, Дніпро, Запоріжжя, Миколаїв, Одеса, Вінниця за участі представників понад 50 університетів зазначених областей, а також керівників університетських бібліотек України була проведена серія презентацій та публічних обговорень книги «Академічна доброчесність як основа сталого розвитку університету».



15 вересня 2016 року
Сюжет у новинах канала телебачення ІНТБ про доброчесність у вищій школі. Тернопіль, Національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка.

Детальніше »


26 – 29 липня 2016 року
відбулися стратегічні консультації учасників дослідницького проекту «Посилення реформ вищої освіти в країнах Східного партнерства» за участю дослідників трансформаційних процесів у вищих школах України, Республіки Білорусь та Республіки Вірменія. Наприкінці вересня має відбутися експертний семінар, на якому буде обговорено найбільш цікаві результати проекту та перспективи подальшого аналітичного дослідження існуючих національних практик. Підсумкова презентація здобутків проекту буде проведена в листопаді 2016 року на щорічній Асамблеї Форуму громадянського суспільства Східного партнерства.

Детальніше »


Березнь 2016 року, м.Київ
Вища освіта Украхни, №1 за 2016 рік. Чергова рецензія на наш Аналітичний звіт 2014 року.

Ознайомитися »


14-15 березня 2016 року, м.Київ
Фонд взяв участь У семінарі з валідації оцінки доброчесності освітньої системи України, яке здійснюється Організацією Економічного Співробітництва та Розвитку за підтримки Інституту Відкритого Суспільства.

Оголошення »


3 березня 2016 року
У Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника пргоходив дводенний науково-практичний семінар «Сучасний викладач у студентоцентричній моделі освітнього процесу університету», організований спільно з Міжнародним фондом досліджень освітньої політики в рамках Міжнародного проекту «Інноваційний університет та лідерство: модель діяльності вищих навчальних закладів із забезпечення якості надання освітніх послуг»









Про семінар »


25 лютого 2016 року
Студент – для університету чи університет – для студента? Чим відрізняється загальна картина української освіти від європейської? Ці питання обговорювалися на зустрічі зі студентами Острозької академії 25 лютого професор факультету Artes Liberales Варшавського університету, Президент Міжнародного благодійного фонду «Міжнародний фонд дослідження освітньої політики» Тарас Фініков.








Острозька Академія »


Аналітика

Моніторінгове дослідження. "Моніторинг інтеграції української системи вищої освіти в Європейський простір вищої освіти та наукового дослідження"

Читати звіт

Analytical Report